Lite tankar

Ett lugn börjar lägga sig över vår vardag. Det är när jag slappnar av som jag känner att jag faktiskt varit spänd. Det känns skönt att jag faktiskt oftast  kan gissa mig till vad K behöver i olika sitauationer även om jag ibland känner mig helt rådlös. J är fortfarande hemma någon dag i veckan men snart kommer det återgå till det vanliga igen. 

Försöker få till rutiner för K och mig på dagarna och det börjar kännas riktigt bra. Det jag inte riktigt hade räknat med är att jag saknar mina nära och kära i Sthlm så mycket. Att ta bort mitt sociala sammanhang på jobbet innebär att jag är rätt ensam i den här staden. Självklart umgås vi med J :s vänner men jag saknar mina vänner, mina föräldrar och bror. Det är inte min starka sida att kasta mig in i nya kompisrelarioner även om jag ofta uppfattas som social och framåt. Inser att jag måste försöka för att dagarna hemma inte ska bli alltför långa. I slutet av februari börjar föräldragruppen igen och dessutom hade J och jag tänkt försöka ta oss iväg på öppen förskola för regnbågsfamiljer här framöver. Några små steg ialfl. 

Status för K är att hon växer så det knakar, blir mindre och mindre intresserad av brösten och äter i stort sett bara ersättning nu. Hon ler många gånger per dag och det är så mysigt att få en responsen från henne. Vi har haft några dagar när hon haft svårt att komma till ro och sova vilket lett till en övertrött liten tjej, men överlag är hon supernöjd och världens finaste (såklart haha) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0