9+2 gnagande oro

Alltså. Jag är så trött på att oroa mig. Nu var det drygt en vecka sedan VUL och självklart börjar det gnaga i mig igen. Tänk om....Jag borde sluta googla, känna efter och tänka så mycket Trötthet och humörsväningar gör inte heller saken bättre. Har slutat med både östrogen och vagitorier nu på läkarens inråda så nu är det endast vitaminer och folsyra som jag proppar i mig (och levaxin också såklart)
 
Hoppas på en solig helg.
Min plan: äta yougurt (hela tiden flera gånger om dagen) och sitta med näsan i solen.

Kommentarer
Postat av: Lyckan

Usch.... Oron :( Jag är likadan, fy sjutton! Inte kul. Vi har RUL på tisdag och jag är så jäkla rädd! Om jag kunde få känna några rejäla sparkar innan dess så kanske jag inte behöver darra som ett asplöv när vi går in. Mår du bra annars?

Svar: Åh vad spännande med RUL. Hur har det gått? :) Fick du några sprakar innan? Jag har mått lite upponer mest trötthet och känslig med vad jag äter (helst BARA yougurt och mackor) och lite smått illamående. Lite mer oroligt sista två dagarna i samband med konstiga flytningar....det tar aldrig slut hohojaja.
regnbagsbebbe.blogg.se

2013-05-05 @ 20:15:15
Postat av: Lyckan

Jo tack, det gick bra!! Sötnosen levde rövare därinne och sparkade, kliade sig i ansiktet och sög på fingrarna :) Innan hade jag känt bebisen men ändå lyckats tänka att jag kanske inbillar mig. Men nu när jag VET att den mår bra så känner jag allt mycket tydligare, jättekonstigt. Men inga ordentliga sparkar ännu utan mer bökande och någon enstaka puff. Men jag har moderkakan i framvägg och då kan sparkar kännas senare, speciellt från utsidan. Vad hände med flytningarna? Känns det lugnare nu? Huuuu, känner igen det där med maten. Jag hade gärna ätit bara yoghurt och frukt v. 7 -13 veckorna. Nu skulle jag säga att jag blivit ca 98% normal vad gäller maten. Det finns en del grejer jag fortfarande har svårt för. Hoppas det ordnar upp sig snart!

Svar: Åh vad härligt! Grattis! Det där RUl.et känns sannerligen som en milstolpe. Det känns lite lugnare med flytningarna, eller ialfl lite från och till. Skönt att ha tid för ul i veckan som en backup ialfl även om vi pendlar mycekt i om vi ska gå eller inte. Hoppas att vecka 13 kommer innebär lite mindre yougurt även för mig haha Kram
regnbagsbebbe.blogg.se

2013-05-08 @ 14:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0