Dag 14 äggplock

Hemma igen efter en händelserik förmiddag på sjukhuset. Vi anlände tidigt imorse och blev inskrivna. Jag fick nål i armen och snygg sjukhusoutfit. Vi var par två av tre som fick komma in så det blev drygt en timmes väntan. Jag var helt galet nervös och J hade lust att byta plats med mig så jag skulle slippa.

Kvart i tio rullade vi in i rummet och påbörjade plockningen. Trodde nog det skulle vara värre än det var men kan inte påstå att det var en trevlig upplevelse. Jätteproffsigt bemötande som alltid och barnmorskan hade full koll på oss båda. Det var häftigt att se hur de sög upp äggblåsorna på skärmen.

Direkt efteråt mådde jag helt okej förutom ont i magen, ( har fortfarande) och var mest spänd över resultatet som blev.....

19 ägg!!!!

Vi är sjukt nöjda. Imorrnbitti får vi veta hur många som blivit befruktade. Nu blir det ryggläge i soffan resten av dagen!


Kommentarer
Postat av: Kvarkens mammor

Wow så många ägg, vad härligt! Spännande imorgon. Skönt att ni går till en klinik som har helgöppet. :) Kram och lycka till!

Svar: Det har öppet en stund på lördagen för insemination men labbet har öppet och ringer. Tur det eftersom dom vaktar våra små celler, klart dom behöver banrvakt menar jag ;)
regnbagsbebbe.blogg.se

2012-12-07 @ 13:25:24
URL: http://kvarkensmammor.wordpress.com
Postat av: Tudorienne

Grattis till så många ägg! Håller tummarna för fortsättningen.

Svar: Tack så mycket :)
regnbagsbebbe.blogg.se

2012-12-07 @ 15:50:14
URL: http://tudorienne.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0