Försök i väntan på

Gårdagens besök visade (föga förvånande) att inget ägg hade växt sedan sist. Den här gången var vi inställda på det och blev inte lika besvikna. Vi pratatde om hur vi ville gå vidare och det visade sig att det var möjligt att göra ännu ett försök med provera och pergo samtdigit som vi står på väntelista för IVF. Det betyder alltså att väntan inte behöver bli en väntan full av ingenting, utan att jag faktiskt får möjlighet att knapra lite härliga tablteter under tiden. Tror inte jag vågar hoppas på mer än så just nu, speciellt inte eftersom läkaren sa att de ofta såg att kvinnor blev "immuna" mot pergotime efter några försök. Nu ska jag ialfl äta trippeldos den här gången men som sagt, läkaren lät inte särskilt hopppfull. För oss känns det ändå bättre att göra något, att ialfl ha en liten möjlighet, än att vara i ett vakum i tre månader.
 
Vi var på vippen att gå igång fullständigt och totalt byta spår, åka till danmark och försöka göra IVF där men nu när några dagar har gått och vi har lugnat oss lite känns det annorlunda. Vi ger sjukvården i Sverige lite mer tid.....
 
Andra provera tabletten idag. Nu rullar vi igång igen. J har skyddsutrurtning på och är beredd på mitt underbara Provera-humör som brukar infinna sig efter några dagar hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0