Massor med jobb och ännu mer väntan.

Nya jobbet har dragit igång. Det suger min energi bara att lära mig hitta i lokaler, lära mig rutiner och hålla ordning på alla nya människor. Såsmåningom sätter det sig säkerligen och förhoppningsvis kommer jag även att lyckas utföra en och annan nyttighet vad det lider.

Äggledarspolningen var planerad till torsdag. En torsdag när jag absolut inte kan vara borta från nya jobbet eftersom en hel massa viktigheter ska bestämmas. Visst skulle jag kunna sjukanmäla mig men det skulle bli så jobbigt för mig själv att hämta igen det jag isåfall skulle missa. Med andra ord: äggledarspolning får vänta tills nästa månad eftersom det var omöjligt att få någon annan tid inom de aktuella dagarna.

Jag känner mig en smula besviken men känner ändå att det var rätt beslut. Återigen lyssnar jag på min kloka kvinna som håller om mig när jag är trött och besviken och säger att vi inte har bråttom.

Så here we go again. Kissning på stickor fortsätter i väntan på nästa mens.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0