operation...

Nu var det ett tag sen igen. Har varit o grejat med äggledarsponingen idag. Vet inte riktigt vad jag ska säga om saken, det gjorde lite ont. Det var väldigt obehagligt men vi blev otorligt proffsigt bemötta. Jättebra personal. Och tur var nog det eftersom jag gick därifrån med en inplanerad operation för att ta bort cysta på äggstocken. Inte ritkgt vad vi hade tänkt oss innan vi gick dit. Istället för väntan på insemination blir det nu först operation som står på schemat. Känner mig tacksam att det ändå upptäcktes och att jag kan ta bort den så fort som möjligt men också lite lessen över att behöva vänta ännu längre. Min erfarenhet av sjukhus är dessutom lika med noll så operation känns läskigt och oroande. Min lightversion av hypkondri skriker dessutom cancer i högan sky, fast det var bara jag som oroade mig för det fick jag klart för mig under besöket. Ja Jösses. Vilken dag.

Om jag ska se saker ur ett annat perspektiv så bestämde vi at köra igång så fort cystan har avlägsnats. Donator diskuterades och min andra äggledare funkade tydligen finfint. Jag ska försöka tänka lite på det också inte bara på den läskiga cysta och operation.

Den här resan...ja....hoppas allt blir bra framöver.

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej!

Läser bloggen med intresse! Jag har också haft en cysta på äggstocken. den upptäckes först när jag kved mig av smärta och fick akutopereras, skönt att din upptäcktes innan! De opererade bort hela min vänstra äggstock, men jag lyckades bli gravid på tredje inseminationsförsöket... (har en fru.. ;) )

2011-10-13 @ 13:52:40
Postat av: E

Men hej! Tack för din kommentar. Kan säga att det värmde att höra en dag som denna. Hoppas vi kommer ha samma lycka som er när det väl blir dags för insemination. Roligt att du kikar in trots att aktiviteten här inte är jättehög! // E

2011-10-13 @ 15:38:52
URL: http://regnbagsbebbe.blogg.se/
Postat av: Hanna

Usch vilken déjà vu, nästan precis vad som hände oss, fast i mitt fall endometrios. Det känns fånigt att "trösta!, men cystor är ju i de flesta fall bara en rutinoperation, och för mig gick operationen jättebra, det var annat som stod i vägen för graviditet... Men nu är lilltrollet här! :) Tack för er hälsning, vi hade en underbar dag! Kram

2011-10-16 @ 23:00:11
URL: http://hesalis.blogg.se/
Postat av: E

Jag blir så väldigt glad för sådana kommentarer. Har förstått att det är en rätt rutinmässigoperation och det är skönt. Dessutom är det härligt att höra om när det gått så bra som i ert fall. Hoppfullt! :) Kram!

2011-10-17 @ 07:55:25
URL: http://regnbagsbebbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0