Nu är det gjort!

NU är det gjort! Ligger soffan hemma med pläster på magen. Operationen blev alltså av igår. Kan inte påstå att jag var särksilt kaxig igår morse när J skjutsade mig till sjukhuset. Fick först bli inskriven på avdelningen och preppad för operation. Eftersom jag var förste man till rakning så blev inte väntan särskilt lång innan de drog iväg med mig. (Insikt: jävlar vad skönt det är att åka omkring i en säng) Jag struntade i att ta något slags lugnande innan sövning eftersom jag fick info om att man ofta kom igång snabbar efteråt om man lät bli.

Väl i operationssalen var jag lämnad åt mitt öde hehe. J fick åka hem och jobba. Det kryllade av grönklädda människor som pratade från alla håll och kanter. Jag fick lite syrgas och sedan stark smärlindring som gjorde att världen kändes upp och ner och bakåfram. Sen var det tack och godnatt. Vaknade upp två timmar senare. Klarvaken på uppvaket. Kände mig oförskämt fräsch nästan genast och fick ganska snart återvända till avdelningen. Den enda lilla komplikationen var ett blödande sår som fick läggas om. Fick träffa läkaren som var med under operattionen och taadaaa allt gick finemang. Det var två cystor som satt ihop som togs bort och äggstocken klarade sig fint (puh) dessutom såg dom väldgit godartade och fina ut så hon tyckte inte jag behövde oro mig mer över det.

J kom farande till avdelningen och hängde där med mig hela eftermiddagen (finaste fina underbara bästa!!!) Jag kände mig rätt kaxig enda tills vi skulle hem. Jösses vilken pärs att få på sig kläder och ta sig till bilen men hem kom  jag och det kändes grymt skönt att jag slapp stanna under natten.

Nu ett dygn senare ligger jag i soffan i en hög. HUr pigg och glad som helst men med en kropp som en 80 åring hehe. Ändå känner jag mig så lättad och glad. Nu är det över. NU är det gjort. Nu kan vi gå vidare och jag kan sluta oroa mig för en stund.

Mitt största problem just nu är hur i hela riden jag ska klara av att ligga still när jag känner mig så pigg. Inte så kul precis men mitt försök att plocka ur diskmaskinen nyss talade sitt tydliga språk när jag fick ge upp efter två tallrikar. Joråsåatte. Bli inte förvånade om ni tvingas bli uppdaterade om min spännande vardag på soffan några dagar framöver ;)

Kommentarer
Postat av: Karin

Förstår precis din känsla i kroppen! Exakt samma för mig direkt efter borttagning av cysta samt äggstock! För mig tog det ganska exakt en vecka att bli fit for fight igen. 2 veckor efter operation var jag o vandrade i Indien så det går snabbt när man väl har klarat de första dagarna! Krya på dig!

2011-11-10 @ 16:25:42
Postat av: E

Skönt att höra att det gick så bra för dig. Jag har precis övertalat sambo att jag ville följa med till affären och ligger nu helt utmattad i magen med ond mage. Där med att hålla sig inne är svårt. Då låter Indien betydligt trevligare :) Tack för hälsningen. Det värmer en dag som denna!

2011-11-10 @ 18:09:50
URL: http://regnbagsbebbe.blogg.se/
Postat av: Tudorienne

Skönt att det gått bra! Hoppas att du kryar på dig snabbt nu.

2011-11-10 @ 21:19:30
Postat av: E

Tack så mycket. Det hoppas jag också :)

2011-11-11 @ 10:34:43
URL: http://regnbagsbebbe.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vad skönt att det gått så bra! Hoppas nu att det ska gå lika bra framöver ♥

2011-11-17 @ 16:29:23
URL: http://hesalis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0