Semster, blodprov och PCO.

Semstern  hägrar just nu. Känns som alla nära och kära njuter av ledighet. Två dagar kvar innan fyra veckors jobbfritt.

Innan augusti måste jag (E) ta nytt blodprov. Vet sedan tidigare att jag haft en släng av PCO men inte eftersom jag inte lidit särskilt av det eller tänkt skaffa barn har jag inte fördjupat mig så mycket i det. Iallafall så var mina hormonvärden något förhöjda och läkaren ville ta nytt prov för att säkerställa hur det står till. Jag känner att jag skulle kunna oro ihjäl mig över detta men försöker tänka att det finns mycket hjälp att få om det skulle bli krångligt. Det är ialfl så att vi bestämt att det är jag som ska göra ett försök att bli gravid och bära barnet.

Under sommaren ska ägglossningen försöka kartläggas och har jag  lyckats få utslag på stickorna en gång. Känns bra även om jag vet att det inte är några garantier för ägglossning om jag nu har PCO.

Vi kommer nog försöka att inte fokusera helt på allt det här under sommren utan samla kraft inför hösten när allt drar igång på allvar. Kuratorsamtalet är inbokat i augusti. J är klok, hon säger hela tiden en dag och en sak i taget och lyckas betydligt bättre med att leva efter det än vad jag gör. Hennes inställning gör mig lugnare!

Dags för röjning av ett stycke väldigt stökigt skrivbord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0