Nya tag efter semesterlunk

Tillbaka på jobbet igen efter fyra sköna veckor i ett lagom semestertempo, där det handlar mycket om att ta dagen som det kommer. Vi har njutit hur mycket som helst, även om vi lyckaades trassla in oss i en vardagsrumsrenovering som tog sjukt mycket längre tid än vi trott. Men det börjar ta sig, om än i ett väldigt ostressat tempo. Vi tycker som tur var att det är roligt att greja hemma båda två även om det var lätt att glömma bort det i drivor av nedrivna tapeter och slipdamm.

Bebisproduktionen har stått stilla. Jag tog om blodprovet som planerat och resultatet på det provet var helt normalt (!) ingen PCO alltså. Mycket märkligt men tydligen kan det klinga av med åren. Ja känner mig dock inte helt säker på min ägglossning med tanke på oregelbundna blödningar,. Men det kan ju ialfl inte vara negativt att provet var normalt ;)

På måndag ska vi träffa kuratorn för samtal. Lite hispiga är vi. En timmes samtal var för sig och en halvtimme tillsammans är inplanerat. Det låter galet länge och ingen av oss har egentligen någon aning om vad som kommer att avhandlas. Någon som varit med om sådant samtal som kikar in här kanske?

Det känns pirrigt och förväntasfullt nu. Det börjar dra ihop sig på allvar. Ägglossningstestet gav dessutom utslag i förrgår till vår stora glädje.

Kommentarer
Postat av: Tudorienne

Är det kuratorssamtal för att bli godkända som donationsmottagare? Låter lite rigoröst med 1,5 timme! Och enskilt.

De kommer nog fråga saker som handlar om om ni har funderat på hur det är att bli föräldrar, hur det påverkar relationen, hur ni kommit fram till vem som ska bära och hur det kommer kännas att vara icke-genetisk förälder och hur ni ser på att ha ett donatorbarn.

2011-08-15 @ 22:34:21
Postat av: E

Jag är otydlig mäker jag men: Ja för att bli godkända donationsmottagare. Vi tyckter precis som du det känns väl tilltaget i tid, men det är ju inga små frågor att diskutera även om jag föredrar att göra det på hemmaplan och inte med en vilt främmande människa:) Tack för informationen!

2011-08-16 @ 08:06:29
URL: http://regnbagsbebbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0