När allt som kan gå åt helvete gör det.

Den enormt gulliga läkaren ringde för en halvtimme sedan. Mycket riktigt hade värdena stigit mycket sedan sist. Det innebär medicinering med levaxin. Det innebär en förklaring till att jag varit helt galet trött det senaste halvåret, inte går ner ett gram i vikt trots väldigt regelbunden träning osv osv osv...

Påbörjar medicinering i kombo med provera imorrn. Sen behöver vi vår beskärda del av tur för det finns en STOR risk att värderna inte hinner stabiliseras innan jul. Vilket betyder att inget försök kommer att hinnas göra innan juluppbehållet och det känns riktigt deppigt alltihop. En sån där droppe som får bägaren att rinna över.

Bara åt helvete med allt!


Kommentarer
Postat av: Annie

I brist på bättre ord: Piss o skit också!!! Varför måste det vara så svårt?! Usch vad arg och ledsen jag blir för er skull. :(

Svar: Ja du..svårt är verkligen ordet. Tack för dina ord!
regnbagsbebbe.blogg.se

2012-10-23 @ 18:08:08
URL: http://bebis2012.wordpress.com/
Postat av: Längtan och finafrun

Nääää fy vad trist :( Hoppas värdet stabiliseras fort!

2012-10-24 @ 08:56:03
URL: http://langtanfinafrun.blogg.se
Postat av: Lyckan

Hej! Nu vet jag ju inte vad dina värden ligger på men jag fick veta att jag hade förhöjt TSH den 31:a augusti och fyra veckor senare var jag på en bra nivå igen efter medicinering med 25mcg Levaxin om dagen. Jag vet att det kan vara väldigt olika, men det KAN gå snabbt. Men du kanske har ätit Levaxin förut? Jag tar min tablett minst en halvtimme före frukost, har flyttat intaget av andra vitaminer till kvällen och undviker alla sojaprodukter (äter vegetarisk + fisk så det blev en omställning) för de slår tydligen ut Levaxinet. Förlåt om jag har berättat saker du redan vet! Hoppas bara jag kan lugna lite. Lycka till!

Svar: Tack så mycket för att du tog dig tid att skriva. Det var absolut inget jag visste sedan tidigare. Sojaprodukter som slår ut levaxinet? Är det något mer som kan göra det? Varför väljer du att ta vitaminer på kvällen och varför levaxin en halvtimme före frukost. Jag blir jättenyfiken på allt du vet!
Mitt värde var på 8 och jag tar 50 mg.

Tack igen!!!
regnbagsbebbe.blogg.se

2012-10-25 @ 07:32:19
Postat av: Lyckan

Mitt värde var 3.5 och fyra veckor senare 1.5. Kalcium försämrar upptaget av medicinen så man ska helst inte ta den samtidigt som man käkar typ ägg, mjölk, ost osv. Jag är ju (tyvärr) en jäkel på att googla vilket gör att jag ofta hetsar upp mig över saker och blir orolig och stressad. Det här med sojaprodukter håller nog de flesta med om, och att jag tar vitaminerna med flera timmars mellanrum handlar om järnet om jag minns rätt. Det försämrar också upptaget -det sade till och med apotekspersonalen när jag hämtade ut medicinen. En del pratar även om att man bör begränsa hur mycket kål man äter (vitkål, blomkål, broccoli), kommer inte ihåg varför men det kanske kan handla om järnet?? I så fall är det ju bara att se till att man låter det gå några timmar innan man äter kålgrönsaker. Säkert GÅR det att få ner värdena utan att tänka på allt det här men jag vill göra allt jag kan för att få en graviditetsvänlig kropp så fort som möjligt. Jag har tabletten i en medicindosa på nattduksbordet tillsammans med ett glas vatten och tar den med ett par rejäla klunkar på tom mage (inbillar mig att den tas upp mer effektivt då) när väckarklockan ringer. Sedan trycker jag på "snooze" ;) Nu hade jag ju lägre värden än du hade men du äter ju också en högre dos. När ska du lämna prov igen! Håller tummar och tår!

Svar: Tack så mycket för informationen. Har lagt om morgonrutinen och tagit efter dig. Levaxinet är det första jag ser på sängbordet när jag vaknar ;) Jag är också en fena på att googla och oroa mig så därför har jag låtit bli. Uppenbarligen på bekonstand av viktig indo så åter igen....TAAACK! Hoppas på att jag kan få ner mina värden precis som du även om dom är högre. Hade du symtom av ditt förhöjda värde? Har det blivit bättre? Jag skulle sååå gärna vilja bli lite piggare..
regnbagsbebbe.blogg.se

2012-10-26 @ 12:28:46
Postat av: Lyckan

Det skulle vara ett frågetecken där... När ska du lämna nya prover? :)

Svar: oj missade din fråga på förra..jag ska lämna nya porver 22-23/11....återbesök hos läkaren och VUL 26/11..
regnbagsbebbe.blogg.se

2012-10-26 @ 12:30:41
Postat av: Lyckan

Ja, att Googla är på gott och ont ;) Skillnaden jag tycker mig märka är att jag är något piggare på morgnarna. Förr var jag nästan okontaktbar och sambon fick knappt gosa med mig för jag var så trött att det blev plågsamt. Jag vaknar tidigare på helger också. Det är väl det jag har märkt sedan jag börjat med medicinen. Andra symptom jag har/haft är att jag tappar en del hår (inte så att det syns på huvudet, men däremot på lakanen), har gått upp mycket i vikt, hjärtklappning/extraslag, nedstämd utan förklaring ibland. Säkert fler grejer jag inte kommer på nu. Men grejen är ju den att jag inte helt säkert vet att detta beror på mina TSH-värden. Letar man symptom på nätet som jag gjort så lär väl en del stämma in.... Sedan har ju jag med mina 3.5 endast "mild" eller "subklinisk" hypotyreos och då SKA man ju inte uppleva symptom, fast läkare har börjat fatta nu att det där inte stämmer. Jag håller tummarna för att du har ett värde på mindre än 2 nästa gång!

2012-10-31 @ 12:56:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0